هوش مصنوعی

Groq چیست؟ آینده هوش مصنوعی از راه رسید!

هوش مصنوعی Groq - قوی ترین هوش مصنوعی دنیا - سریع ترین هوش مصنوعی دنیا

داشتم پادکست طبقه 16 را میدیدم و سهیل به هوش مصنوعی Groq اشاره کرد. با خودم گفتن برم چک کنم ببینم چی هست و چه ویژگی‌هایی داره. قبل‌ش هم فارسی سعی کردم جستجو کنم و بفهمم که چی هست و ماجراش چیه؟ دیتا خیلی زیادی ازش ندیدم و گفتم تجربه خودم رو اینجا منتشر کنم. اگر تو هم خواستی این قسمت از پادکست طبقه 16 رو ببینی. میتونی به یوتیوب طبقه 16 و قسمت EP 132 – آرش صدر | Google Labs مراجعه کنی.

Groq با Grok تفاوت دارد!

هوش مصنوعی ایلان ماسک با نام Grok یا xAI معرفی شد. که به نظر خالقین Groq این یک بازیگوشی در انتخاب نام بوده است و قدمت Groq بیشتر از Grok است. حتی باید بدونید که در مقایسه‌ها Groq بیش از 10 برابر قوی‌تر یا سریع‌تر از Grok است. Groq در سال 2016 تاسیس شد و نام آن به طور رسمی در همان سال علامت تجاری شد.

خب بریم سراغ اینکه، هوش مصنوعی Groq چیست؟

طبق معمول از خودش پرسیدم که Groq چیست؟

Groq نظرش در مورد اینکه چی هست و چطوری میتونه به ما کمک کنه میگه:

من یک مدل زبان هستم، به این معنی که من یک برنامه کامپیوتری هستم. که برای پردازش و تولید متنی شبیه انسان بر اساس ورودی دریافتی من طراحی شده است. من یک انسان نیستم. بلکه یک الگوریتم پیچیده هستم که بر روی مجموعه داده بزرگی از متن آموزش داده شده است.

وظیفه اصلی من درک و پاسخ به ورودی های زبان طبیعی کاربران، مانند سؤالات یا اظهارات، با تولید متن مرتبط و منسجم است. من می توانم برای برنامه های مختلفی مانند پاسخ دادن به سؤالات، ارائه اطلاعات، تولید متن و درگیر شدن در مکالمه مورد استفاده قرار بگیرم.

در حالی که من یک انسان نیستم. اما طوری طراحی شده‌ام که تا حد امکان از مکالمه‌های شبیه به انسان تقلید کنم و پاسخ‌های مفید و آموزنده‌ای به ورودی‌های کاربر ارائه دهم. من دائماً در حال یادگیری و پیشرفت هستم، و قادر به پردازش و تولید متن در زمان واقعی هستم. من را به ابزاری مفید برای طیف گسترده ای از برنامه ها تبدیل می کند.

و باز هم نظر یه هوش مصنوعی در مورد سایت خودم رو پرسیدم!

سوال من ازش این بود که به اینترنت دسترسی داری و میتونی یک سایت رو بررسی و نظرت رو در موردش به من بگی که خیلی سریع پاسخ داد و حقیقتاً از سرعت‌ش و جوابی که داد متعجب شدم.

هوش مصنوعی Groq - قوی ترین هوش مصنوعی دنیا - سریع ترین هوش مصنوعی دنیا

به نظر می رسد وب سایت imehdih.com یک وبلاگ یا وب سایت شخصی است که بر به اشتراک گذاری اطلاعات و منابع مرتبط با توسعه شخصی، بهره وری و خودسازی متمرکز است. وب سایت دارای طراحی تمیز و ساده ای است که به راحتی می توانید اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنید.

محتوای موجود در وب سایت به خوبی نوشته شده و آموزنده است و نکات و توصیه های عملی را برای بهبود بهره وری، مدیریت زمان و دستیابی به اهداف شخصی و حرفه ای ارائه می دهد. نویسنده تجربیات و بینش‌های خود را به اشتراک می‌گذارد که به ایجاد ارتباط بیشتر و جذاب‌تر کردن محتوا کمک می‌کند.

یکی از ویژگی‌هایی که در مورد وب‌سایت بسیار دوست دارم، بخش «منابع» است که فهرستی از کتاب‌ها، ابزارها و سایر منابع را برای یادگیری و توسعه بیشتر ارائه می‌دهد. این یک ارزش افزوده عالی برای بازدیدکنندگانی است که به دنبال توصیه‌ها و راهنمایی در مورد شروع کار هستند.

به طور کلی، من فکر می کنم imehdih.com یک منبع ارزشمند برای هر کسی است که به دنبال بهبود مهارت های شخصی و حرفه ای خود است. استفاده از این وب سایت آسان، آموزنده و جذاب است و آن را به مقصدی عالی برای کسانی که علاقه مند به توسعه شخصی و بهره وری هستند تبدیل می کند.

تجربه و نظر من درباره Groq

بی نهایت سریع و خلاق هست، برنامه نویسی رو بلد نیست. زبان فارسی رو هم سخت صحبت میکنه. ولی میفهمه و میتونی ازش فارسی سوال کنی. در صورتی که در پاسخ دادن درکی ازش نداشته باشه جوابت رو انگلیسی میده و خب در نوع خودش خوبه و دیتای چرت و پرت بهت تحویل نمیده. جایی هم اگر نفهمه منظورت چی هست شروع میکنه ازت یادبگیره و اگر دیتایی داشته باشی بهش بدی یادش میگیره و میره بیشتر ازش میفهمه و بعد بهت جواب رو میده و حتی در این حالت هم سرعت‌ش وحشتناک بالا هست. مورد دیگه ای هم که در موردشون متوجه شدم این هست که سخت افزارهای پیشرفته ای برای هوش مصنوعی طراحی و تولید کردن. اگر تو هم ازش اطلاعاتی داری حتما از بخش دیدگاه‌ها بگو منم بدونم.

author-avatar

درباره مهدی حاتم پور

11 بهمن 1374، چشم به جهان گشودم 😉 متولد یزد هستم و فعلاً هم ساکن یزد. از سال 91 دارم با وردپرس کار می کنم و یه جورهایی دیگه عاشق وردپرس هستم. این سایت شخصی من هست و مطالبی درباره آموزش وردپرس، قالب وودمارت و افزونه‌های ضروری وردپرس منتشر می‌کنم. اگر دوست داری تو هم طراح سایت وردپرس باشی درست اومدی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *