عمومی

رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس

رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس

شایع ترین مشکل در هاست‌های ایرانی عدم ارسال ایمیل است. راه حل‌های مختلفی برای رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس وجود دارد. در این آموزش روش رفع مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس با افزونه Easy WP SMTP را با هم بررسی خواهیم کرد. با کمک این افزونه پروتکل SMTP را برای وردپرس تنظیم خواهیم کرد.

SMTP چیست؟

SMTP مخفف عبارت Simple Mail Transfer Protocol است. این پروتکل TCP/IP است که از آن برای انتقال ساده ایمیل استفاده می‌شود. البته باید این موضوع را در نظر بگیرید، اگر سایت شما روزانه بیش از 500 ایمیل وردپرس و ووکامرس ارسال می‌کند، نیاز به سرور مخصوص ارسال ایمیل خواهید داشت. استفاده از سرور SMTP باعث می‌شود تا ایمیل‌هایی که باید از سایت وردپرس شما ارسال شوند، جدا از سرور اصلی سایت انجام شود.

آموزش حل مشکل ارسال ایمیل در وردپرس با افزونه SMTP

برای شروع افزونه Easy WP SMTP را از مخزن وردپرس نصب و فعال کنید. برای نصب افزونه به بخش افزونه‌ها > افزودن افزونه تازه مراجعه و نام افزونه را در کادر جستجو وارد کنید. نام کامل افزونه Easy WP SMTP by SendLayer – WordPress SMTP and Email Log Plugin است.

رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس

بعد از نصب افزونه گزینه SMTP آسان وردپرس به منو تنظیمات وردپرس شما اضافه خواهد شد. این بخش را باز کرده و به تب تنظیمات SMTP مراجعه کنید. برای تنظیم این بخش به روش زیر اقدام کنید:

  1. در کادر از نشانی ایمیل، آدرس ایمیل فرستنده را وارد کنید. (ایمیل را در هاست خود ایجاد کرده باشید)
  2. در کادر از نام، عنوان دلخواه خود برای ایمیل را وارد کنید.
  3. در کادر پاسخ به نشانی ایمیل، اگر میخواهید پاسخ کاربران را دریافت کنید ایمیل مدنظر را وارد کنید.
  4. در کادر هاست SMTP، آدرس هاست SMTP خود را وارد کنید.
  5. گزینه نوع رمزگذاری، گزینه‌ی SSL/TLS را انتخاب کنید.
  6. در کادر پورت SMTL، مقدار 587 را وارد کنید.
  7. گزینه اصالت‌‎سنجی SMTP، را بر روی بله قرار بدهید.
  8. در کادر نام کاربری SMTP، ایمیل ایجاد شده در هاست را وارد کنید.
  9. در کادر رمز عبور SMTP، رمز عبور ایمیل ایجاد شده را وارد کنید.

نکته: زمان ایجاد ایمیل در هاست تمام این اطلاعات برای همان ایمیل که ایجاد کرده‌اید، ایمیل خواهد شد. آدرس هاست SMTP معمولاً به شکل mail.yourdomain.com می‌باشد. برای بررسی دقیق‌تر هم می‌توانید به هاست خود بخش Email Accounts مراجعه و در مقابل نام ایمیل مدنظر بر روی گزینه Connect Devices کلیک کنید تا تمام اطلاعات مورد نیاز برای تنظیم افزونه را مشاهده کنید.

تست ارسال ایمیل بعد از تنظیمات

برای انجام تست ارسال ایمیل وردپرس بعد از اعمال تنظیمات SMTP به بخش آزمایش ایمیل مراجعه کنید. در این قسمت ایمیل مدنظر خود را وارد کرده، سپس بر روی گزینه ارسال ایمیل آزمایشی کلیک کنید. در این آموزش روش حل مشکل به کمک SMTP را به شما توضیح دادم، برای رفع این مشکل راه حل‌های دیگری هم وجود دارد که در آینده این موارد را هم آموزش خواهم داد.

author-avatar

درباره مهدی حاتم پور

11 بهمن 1374، چشم به جهان گشودم 😉 متولد یزد هستم و فعلاً هم ساکن یزد. از سال 91 دارم با وردپرس کار می کنم و یه جورهایی دیگه عاشق وردپرس هستم. این سایت شخصی من هست و مطالبی درباره آموزش وردپرس، قالب وودمارت و افزونه‌های ضروری وردپرس منتشر می‌کنم. اگر دوست داری تو هم طراح سایت وردپرس باشی درست اومدی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *