عمومی

تغییر رمز عبور ادمین وردپرس از PHPmyadmin

تغییر رمز عبور ادمین وردپرس از PHPmyadmin

شاید برای شما هم پیش آمده باشد بعد از نصب وردپرس یا بسته آسان نصب رمز عبور ادمین وردپرس را فراموش کرده باشید. یا حتی به اشتباه در زمان راه اندازی رمز خود را تایپ کرده باشید. برای بازیابی رمز عبور راه‌های مختلفی وجود دارد. بازیابی از طریق ایمیل اگر وردپرس شما مشکل ارسال ایمیل نداشته باشد. (اگر مشکل ارسال ایمیل وردپرس دارید در این مقاله می‌توانید روش رفع این مشکل را مشاهده کنید) راه حل بعدی بازیابی یا تغییر رمز عبور وردپرس از دیتابیس هست.

آموزش تغییر رمز عبور وردپرس از دیتابیس

برای تغییر رمز عبور وردپرس وارد هاست شده و گزینه PHPmyadmin را باز کنید. سپس در این مرحله شما باید دیتابیس استفاده شده برای وردپرس خود را مشاله تصویر زیر باز کنید. اگر چند دیتابیس دارید برای اطمینان از اینکه کدام دیتابیس برای وردپرس مدنظر شما میباشد، باید به فایل WP-Config.php مراجعه و عبارت The name of the database for WordPress را برای پیدا کردن دیتابیس خود جستجو کنید.

آموزش تغییر رمز عبور وردپرس از PHPmyadmin

بعد از بازکردن علامت + کنار نام دیتابیس به دنبال جدول wp_users بگردید و با کلیک بر روی آن وارد جدول مروبطه شوید. (مشابه تصویر زیر) جدول wp_users شامل اطلاعات تمام کاربران سایت شما می‌باشد.

تغییر رمز عبور وردپرس

بعد از باز شدن جدول wp_users نام کاربری مدنظر خود را پیدا کنید. سپس گزینه Edit را بزنید تا بخش ویرایش اطلاعات این کاربر برای شما باز شود. سپس مشابه تصویر زیر اقدام کنید.

فراموشی رمز عبور وردپرس | تغییر رمز عبور وردپرس از phpmyadmin

در این بخش ابتدا مقدار Function مربوط به user_pass را باید بر روی MD5 قرار بدهید. سپس در کادر روبرو user_pass مقدار رمز عبور جدید خود را وارد کنید. مقداری که بصورت پیشفرض در این کادر مشاهده می‌کنید، رمز عبور شما نیست و این مقدار کد شده رمز عبور قبلی شما است.

نکته: اگر در لوکال هاست هم بخواهید این تغییر را اعمال کنید تفاوت چندانی وجود ندارد فقط برای دسترسی به PHPmyadmin در مرورگر خود به آدرس localhost/phpmyadmin/ مراجعه کنید. ادامه فرایند مشابه تصویر بالا می‌باشد. در ضمن هاست های سی پنل و دایرکت ادمین این موضوع تفاوتی ندارد.

PHPmyadmin چیست؟

برای نگهداری اطلاعات وب‌سایت‌ها، لازم است از پایگاه‌های داده قدرتمندی مانند MySQL یا MariaDB استفاده شود. ساختار سیستم‌های مدیریت دیتابیس برای بسیاری از افراد معقول واضح نیست. به همین دلیل نرم‌افزارهای متن‌باز و رایگان مانند phpMyAdmin طراحی شده‌اند تا مدیریت پایگاه‌ داده‌ها را برای کاربران راحت‌تر کنند.

استفاده از این ابزار به راحتی انجام عملیات مرتبط با دیتابیس را امکان‌پذیر می‌کند، از تغییر ساختار جداول گرفته تا ایجاد، حذف و اصلاح داده‌ها. phpMyAdmin به زبان PHP نوشته شده است و وظیفه کنترل پایگاه داده وب‌سایت و اپلیکیشن‌های شما را به صورت گرافیکی دارد.

author-avatar

درباره مهدی حاتم پور

11 بهمن 1374، چشم به جهان گشودم 😉 متولد یزد هستم و فعلاً هم ساکن یزد. از سال 91 دارم با وردپرس کار می کنم و یه جورهایی دیگه عاشق وردپرس هستم. این سایت شخصی من هست و مطالبی درباره آموزش وردپرس، قالب وودمارت و افزونه‌های ضروری وردپرس منتشر می‌کنم. اگر دوست داری تو هم طراح سایت وردپرس باشی درست اومدی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *