عمومی

افزایش سرعت ووکامرس با HPOS

افزایش سرعت ووکامرس با HPOS | آموزش فعالسازی HPOS | افزایش سرعت وردپرس

یکی از مسائل اصلی در سال‌های اخیر در زمینه ووکامرس، عدم بهینه بودن دیتابیس بوده است. در نسخه‌های قبلی، اطلاعات این افزونه در پایگاه داده به نحوی غیر بهینه ذخیره می‌شدند. جداول اختصاصی وجود نداشتند و اطلاعات به صورت کامل در جداول و متاهای پیش‌فرض وردپرس نگهداری می‌شدند.

اما با آپدیت جدیدتر ووکامرس، این معضل حل شده است. اکنون امکان بهینه‌سازی دیتابیس ووکامرس با استفاده از HPOS وجود دارد. این اقدام منجر به بهبود چشم‌گیر سرعت سایت وردپرس شما خواهد شد.

بهینه سازی دیتابیس ووکامرس با HPOS

ویژگی HPOS ووکامرس پیش‌تر با نام «Customer Order Tables» شناخته می‌شد که از طریق افزونه‌های مختلف، امکان بهبود ساختار دیتابیس را فراهم می‌کرد. در ژانویه 2022، ووکامرس یک طرح اولیه را برای بهینه‌سازی دیتابیس از طریق بهبود جداول سفارشی منتشر کرد و از آن زمان با آپدیت‌های متعدد، تلاش شد تا این ویژگی به تدریج به هسته ووکامرس افزوده شود.

در نهایت، در ماه مه 2022، این ویژگی به صورت نسخه بتا معرفی شد. از زمان انتشار نسخه WooCommerce 8.2 در اکتبر 2023، قابلیت HPOS به‌طور عمومی و زیر یک نسخه پایدار، برای استفاده در وب‌سایت‌ها ارائه شده است.

آموزش فعال سازی HPOS ووکامرس

برای فعال‌سازی HPOS در ووکامرس، ابتدا باید به جدیدترین نسخه ۸.۲ یا نسخه‌های بالاتر از آن آپدیت کنید. امکان فعال‌سازی این ویژگی در نسخه‌های قبل از ۸.۲ وجود ندارد. سپس، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. توجه داشته باشید که فرایند فعالسازی شامل دو مرحله است.

مرحله اول: در پیشخوان وردپرس به بخش ووکامرس > پیکربندی مراجعه کنید. سپس تب پیشرفته > امکانات را مشابه تصویر زیر باز کنید. در این بخش گزینه فعال‌سازی حالت سازگاری (سفارش‌ها را با جدول نوشته‌ها همگام می‌کند) را فعال و در انتهای صفحه گزینه دخیره تغییرات باز بزنید.

با این اقدام ووکامرس سفارش‌های موجود را بهینه سازی و به جدول هدف جدید منتقل خواهد کرد. بسته به حجم سفارشات موجود در سایت شما این موضوع زمان متفاوتی خواهد داشت. برای بررسی این فرایند می‌توانید به بخش ووکامرس > وضعیت > تب عملیات برنامه ریزی شده مراجعه کنید.

افزایش سرعت ووکامرس با HPOS | آموزش فعالسازی HPOS

مرحله دوم: بعد از تکمیل شدن هوک wc_run_batch_process در تب عملیات برنامه ریزی شده، مجدد به پیکربندی ووکامرس مراجعه کنید. تب پیشرفته > امکانات را باز کرده و مشابه تصویر زیر حالا می‌توانید گزینه ذخیره‌سازی سفارش با کارایی بالا (توصیه شده) را فعال کنید.

افزایش سرعت ووکامرس با HPOS

نکته بسیار مهم: بعد از اتمام بهینه سازی مرحله اول، تیک گزینه فعال‌سازی حالت سازگاری همچنان فعال هست و شما باید حتماً تیک این گزینه را غیرفعال کرده و گزینه ذخیره سازی سفارش با کارایی بالا را انتخاب کنید. در صورت فعال بودن یک نسخه کپی در دو جدول ایجاد خواهد شد که باعث بالا رفتن حجم دیتابیس شما خواهد شد.

جمع بندی

با فعالسازی High-Performance Order Storage ووکامرس بدون نیاز به افزونه سرعت ووکامرس و سایت وردپرس خود را افزایش بدهید. از جمله ویژگی‌های این قابلیت جدید ووکامرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش سرعت و مقیاس پذیری
  • افزایش اطمینان و پشتیبان‌گیری دقیق‌تر از اطلاعات
  • سادگی بهتر در استفاده از این محتوا

قبل از انتشار نسخه ۸.۲، ووکامرس به‌طور خودکار یک افزونه سنگین برای وردپرس بود که در سایت‌هایی با تعداد محصولات بیش از هزارتایی، باعث کاهش سرعت سایت در شرایطی که از هاست با منابع نسبتاً معمولی استفاده می‌شد، مشهود بود. با ارائه نسخه ۸.۲، این مشکل بهبود یافته است، زیرا داده‌ها از این به بعد در جدولی جداگانه جدا شده و پردازش آنها بهبود یافته است. در صورتی که مشکل یا سوالی داشتید از بخش دیدگاه‌ها با من در ارتباط باشید.

author-avatar

درباره مهدی حاتم پور

11 بهمن 1374، چشم به جهان گشودم 😉 متولد یزد هستم و فعلاً هم ساکن یزد. از سال 91 دارم با وردپرس کار می کنم و یه جورهایی دیگه عاشق وردپرس هستم. این سایت شخصی من هست و مطالبی درباره آموزش وردپرس، قالب وودمارت و افزونه‌های ضروری وردپرس منتشر می‌کنم. اگر دوست داری تو هم طراح سایت وردپرس باشی درست اومدی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *