عمومی

آموزش ایجاد مگامنو قالب وودمارت

ایجاد مگامنو | ایجاد مگامنو در قالب وودمارت

تمام منوها یا فهرست‌ها در وردپرس ابتدا باید از بخش نمایش > فهرست‌ها ایجاد شوند. در قالب وودمارت دو ناحیه برای نمایش منو بصورت پیشفرض وجود دارد. یکی برای منو اصلی سایت و دیگری برای منو موبایل است. زمان ایجاد فهرست در وردپرس، شما می‌توانید انتخاب کنید که منوی شما در ناحیه منوی اصلی سایت یا در موبایل نمایش داده شود.

ایجاد مگامنو قالب وودمارت

قالب وودمارت ویژگی مگامنو را درون خود توسعه داده و نیازی نیست که افزونه مگامنو دیگری برای ایجاد مگامنو نصب کنید. در قدم اول از بخش نمایش > فهرست ها منو مد نظر خود را ایجاد و یکبار آن را ذخیره کنید. بعد از آن شما باید به بخش بلوک HTML در پیشخوان وردپرس مراجعه کنید. اگر درباره بلوک HTML اطلاعات ندارید در مقاله مربوط به این موضوع می‌توانید اطلاعات لازم را کسب کنید.

در بخش بلوک HTML می‌توانید از صفحه ساز المنتور برای پیاده سازی ساختار مدنظر خود جهت نمایش در مگامنو استفاده کنید. در حالت ویرایش با المنتور هیچ محدودیتی برای استفاده از عناصر مختلف مانند تصویر، متن، فهرست، محصولات و غیره ندارید. بدون محدودیت ساختار مد نظر خود را ایجاد کنید. (اگر در زمان ایجاد بلوک HTML گزینه ویرایش با المنتور را مشاهده نمی‌کنید، به بخش المنتور > تنظیمات مراجعه کنید و گزینه مربوط به بلوک HTML را فعال کنید. بعد از آن بخش ایجاد بلوک HTML را رفرش کنید تا گزینه مربوط به ویرایش با المنتور نمایش داده شود.)

مگامنو قالب وودمارت

انتخاب نوع نمایش مگامنو

بعد از اینکه منو را یکبار ذخیره کردید، تنظیماتی جدید به بخش آیتم های منو شما اضافه می‌شود. در قدم اول شما باید تنظیمات آبشاری را بر روی یکی از حالت‌های تمام عرض، ارتفاع کامل، تنظیم اندازه ها قرار بدهید. بعد از آن گزینه بلوک HTML برای منوی آبشاری به شما نمایش داده میشود. در قسمت بلوک HTML برای منوی آبشاری باید بلوک HTML طراحی شده برای مگامنو را جستجو و انتخاب کنید.

تنظیم مگامنو قالب وودمارت

بعد از تنظیم گزینه طراحی بر روی حالت مدنظر (مشابه تصویر) از گزینه بلوک HTML برای منوی آبشاری استفاده کنید. در بلوک HTML برای منوی آبشاری تمام موارد ایجاد شده نمایش داده خواهد شد و شما باید گزینه مد نظر خود را انتخاب کنید. در قسمت بارگیری ایجکش بلوک HTML مگامنو میتوانید تنظیم کنید که بلوک HTML همزمان با لود صفحه، بارگزاری شود یا بعد از اینکه کاربر موس خود را بر روی گزینه مربوطه در منو برد این بلوک HTML فراخوانی شود. پیشنهاد میشود در صورت عدم بروز مشکل این گزینه را بر روی بله تنظیم کنید.

ایجاد مگامنو قالب وودمارت

تنظیم آیکون برای منو قالب وودمارت

قالب وودمارت از منبع FontAwesome برای آیکون پشتیبانی می کند. برای تنظیم آیکون شما باید به لینک مربوط به سورس تمام آیکون ها مراجعه کنید. بعد از مراجعه به سایت سورس آیکون ها شما باید ID مربوط به آیکون مدنظر خود را کپی و در کادر نام آیکون (از پک FontAwesome ) قرار بدهید. برای مثال شما در سایت منبع نمونه کد زیر را مشاهده خواهید کرد:

<i class="fas fa-home"></i>

در نمونه کد بالا شما فقط به مقادیر fas fa-home نیاز دارید. مقادیر را کپی و در نام آیکون (از پک FontAwesome ) اضافه کنید.

author-avatar

درباره مهدی حاتم پور

11 بهمن 1374، چشم به جهان گشودم 😉 متولد یزد هستم و فعلاً هم ساکن یزد. از سال 91 دارم با وردپرس کار می کنم و یه جورهایی دیگه عاشق وردپرس هستم. این سایت شخصی من هست و مطالبی درباره آموزش وردپرس، قالب وودمارت و افزونه‌های ضروری وردپرس منتشر می‌کنم. اگر دوست داری تو هم طراح سایت وردپرس باشی درست اومدی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *