عمومی

کاربرد بلوک های HTML قالب وودمارت

بلوک های HTML قالب وودمارت | آموزش قالب وودمارت | خرید قالب وودمارت | دانلود قالب وودمارت

وقتی قالب وودمارت را نصب و راه اندازی می کنید، در پیشخوان وردپرس شما قسمتی با نام بلوک های HTML اضافه می‌شود. از این بخش برای ایجاد فوتر، مگامنوها، پاپ آپ ها، سایدبارهای پیشرفته و غیره استفاده می‌شود. به این شکل که شما ابتدا باید از بخش المنتور > تنظیمات > انواع نوشته > گزینه بلوک های HTML را فعال کنید.

بلوک های HTML قالب وودمارت | آموزش قالب وودمارت | خرید قالب وودمارت | دانلود قالب وودمارت

بعد از فعال کردن المنتور در بلوک های HTLM به بخش بلوک ها مراجعه و بر روی گزینه افزودن کلیک کنید. سپس در حالت ویرایش با المنتور فوتر سایت خود را طراحی و پیاده سازی کنید. بعد از طراحی فوتر از منو وودمارت > تنظیمات قالب > فوتر. محتوای فوتر را بر روی بلوک HTML تنظیم سپس فوتر طراحی شده از لیست باز شونده انتخاب کنید.

بلوک های HTML قالب وودمارت | آموزش قالب وودمارت | خرید قالب وودمارت | دانلود قالب وودمارت

به همین سادگی شما میتوانید فوتر سایت خود که با قالب وودمارت پیاده سازی شده را انتخاب کنید. در ضمن اگر میخواهید نوار کپی رایت و غیره را با المنتور ایجاد کنید باید در همان طرح این کار را انجام بدهید و سپس از زیر مجموعه فوتر در تنظیمات قالب وودمارت، قسمت کپی رایت را خاموش کنید.

ایجاد پاپ آپ در قالب وودمارت

برای ایجاد پاپ ها باید ابتدا از بخش بلوک های HTML، محتوای مد نظر خود را طراحی و پیاده سازی کنید. سپس در برگه ها یا نوشته های مد نظر خود آیتم پاپ مربوط به قالب وودمارت را به محتوای خود اضافه، سپس از لیست بلوک های HTML پاپ مد نظر خود را انتخاب کنید. در این حالت وقتی کاربر بر روی آن گزینه کلیک کند، پاپ مد نظر شما نمایش داده خواهد شد.

قالب وودمارت یک بخش هم در تنظیمات خود دارد که مربوط به پاپ آپ می باشد. این بخش با تنظیمات مختلفی در دسترس قرار می‌گیرد. برای مثال شما میتوانید بعد از گذشت زمان، تعداد دفعات مراجعه کاربر به سایت، میزان اسکرول و غیره این پاپ آپ را به کاربر نمایش بدهید. محتوای این پاپ آپ را هم می‌توانید از بخش بلوک های HTLM اجرا و از تنظیمات قالب وودمارت > عمومی > پاپ آپ تبلیغاتی آن را انتخاب کنید.

یک ترفند هم در قالب وجود دارد که وقتی کاربر بر روی دکمه ای کلیک کرد، محتوا پاپ آپ تبلیغاتی تنظیم شده در تنظیمات قالب وودمارت به آن نمایش داده شود. برای اینکار کافیه در دکمه، لینک یا هر محتوایی که دارید از بخش ویرایش کلاس css اضافی، عبارت “woodmart-open-newsletter” را وارد کنید.

قالب وودمارت برای سایدبار ابزارهای اختصاصی خود را دارد که برخی از این ابزار ها در المنتور (صفحه سازها) در دسترس می‌باشد. با مراجعه به بلوک HTML شما میتوانید از المنتور برای ایجاد سایدبار سایت خود استفاده کنید. در این حالت ابزارهای قالب وودمارت همگی در اختیار شما قرار میگیرد تا بتوانید سایدبار بهتری برای سایت خود ایجاد کنید. برای استفاده از سایدبار ایجاد شده، به بخش نمایش > ابزارک‌ها مراجعه کنید. ابزارک بلوک HTLM سفارشی را به ناحیه سایدبار مدنظر خود اضافه کنید.

ایجاد مگامنو قالب وودمارت

شاید شما هم قالب وودمارت را به دلیل مگامنوهای کاربردی و جذابش انتخاب کرده باشید. برای ایجاد مگامنو مشابه سایر بخش ها شما باید به بلوک های HTML مراجعه کنید. با ایجاد یک بلوک HTML اقدام به طراحی محیط مد نظر خود به عنوان مگامنو کنید. بعد از اینکه زیر مجموعه آیتم منو یا همان مگامنو را ایجاد کردید به بخش نمایش > فهرست ها باید مراجعه کنید. در این بخش آیتم مد نظر در فهرست را باز کرده و ابتدا گزینه طراحی را از حالت پیشفرض بر روی دیگر حالت های مد نظر خود قرار دهید.

اگر گزینه طراحی را مشاهده نمی کنید باید یکبار فهرست خود را ذخیره کنید تا این گزینه در بخش تنظیمات آیتم های فهرست شما نمایش داده شود. سپس گزینه بلوک HTML را بر روی طرح مد نظر خود قرار بدهید و سایز تنظیمات را برای نمایش صحیح ظاهری تنظیم و فهرست خود را بروزرسانی کنید.

دیگه چه استفاده ای میشه ازش کرد؟

برای بخش فیلترهای پیشرفته فروشگاه هم میشه ازش استفاده کرد. استفاده های دیگه هم میشه ازش کرد که با بخش سکشن در خود المنتور یکسان است. اما دلیل استفاده از این بخش دسترسی به آیتم های اصلی قالب وودمارت می‌باشد. هر بلوک HTML شامل یک شرت کد می باشد که در محتواهای مختلف قالب دسترسی و استفاده می‌باشد. همچنین در بخش برگه ها امکانی وجود دارد که بتوانید ساختار دسکتاپ و موبایل را با استفاده از بلوک های HTML بصورت کامل مجزا کنید که در یک مقاله دیگر این موضوع را به شما آموزش خواهم داد.

شما هم بگید چه تجربه ای از این بخش دارید و با چه مشکلاتی در این بخش روبرو شدید. در ضمن برای خرید و دانلود قالب وودمارت به همراه بیش از 9 افزونه حرفه ای و پیشرفته می‌توانید به بسته ویژه قالب وودمارت مراجعه کنید.

author-avatar

درباره مهدی حاتم پور

11 بهمن 1374، چشم به جهان گشودم 😉 متولد یزد هستم و فعلاً هم ساکن یزد. از سال 91 دارم با وردپرس کار می کنم و یه جورهایی دیگه عاشق وردپرس هستم. این سایت شخصی من هست و مطالبی درباره آموزش وردپرس، قالب وودمارت و افزونه‌های ضروری وردپرس منتشر می‌کنم. اگر دوست داری تو هم طراح سایت وردپرس باشی درست اومدی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *