عمومی

پچر در قالب وودمارت چیست؟

دانلود قالب وودمارت | بروزرسانی قالب وودمات | خرید قالب وودمارت

در قالب وودمارت یه بخش وجود داره به نام پچر، این بخش در زیر منو وودمات بعد از نصب و فعالسازی قالب فروشگاهی وودمارت نمایش داده میشود. حالا این بخش چی هست و چه کاربردی داره؟ قالب وودمارت یک قالب فروشگاهی سازگار با ووکامرس است. شما با این قالب می‌توانید انواع سایت‌های وردپرس را راه اندازی کنید. اما تمرکز قالب بر روی ویژگی‌های فروشگاهی می‌باشد. به همین علت برای سایت‌هایی فروشگاهی بیشتر استفاده می‌شود.

بروزرسانی‌های جزئی قالب وودمارت

هر قالب وردپرس ممکن است با ارائه بروزرسانی برای افزونه‌ها یا خود وردپرس دچار اختلال یا مشکلات جزئی شود. در قالب وودمارت برای بهبود این موضوع و سازگاری بهتر با بروزرسانی‌های وردپرس، بخشی به نام پچر وجود دارد. در این بخش شما می‌توانید تغییرات جزئی در قالب را قبل از ارائه آپدیت‌های بزرگ دریافت کنید. برای مثال ممکن است افزونه المنتور یا افزونه ووکامرس آپدیتی ارائه کرده باشند که در این آپدیت یه بخش خیلی جزئی با مشکل روبرو شده باشد. در این حالت قالب برای رفع این مشکل یک پچر ارائه می‌کند.

چگونه پچر را باید دریافت کرد؟

بعد از اینکه پچر منتشر شود، در بخش مربوطه یک اعلان برای شما نمایش داده میشود. زمانی که به این بخش مراجعه کنید مانند تصویر زیر لیست چپرها را مشاهده خواهید کرد. در مقابل پچر ارائه شده گزینه اعمال وجود دارد. با زدن این گزینه فقط آن فایل که نیاز به تغییر دارد، تغییر خواهد کرد.

قالب وودمارت | آموزش قالب وودمارت | قالب فروشگاهی وودمارت | مهدی حاتم پور
نمایی از بخش پچر، در قالب وومارت که پچرها اعمال شده اند.

تصویر بالا تمام پچرهای ارائه شده اعمال شده است. در صورتی که موردی باشد که اعمال نکرده باشد، در بخش اعمال شده یک گزینه آبی رنگ برای اعمال کردن مشاهده خواهید کرد که با کلیک بر روی آن لیست فایل یا فایل‌هایی که تغییر خواهند کرد به شما نمایش داده خواهد شد. بعد از اعمال تغییرات بر روی فایل مربوطه اعمال خواهد شد. در ضمن برای خرید و دانلود قالب وودمارت همراه با افزونه‌های لازم و پیشرفته از سایت من هم میتوانید اقدام کنید.

نحوه بررسی هر پچر چگونه است؟

برای اینکه متوجه شوید هر پچر برای چه موضوعی منتشر شده است. بر روی گزینه Topic کلیک کنید تا تاپیک ارسال شده در بخش پشتیبانی قالب وودمارت به شما نمایش داده شود. با مراجعه به این بخش می‌توانید نوع مشکل گزارش شده را مشاهده و راهکاری رفع آن را مشاهده کنید. در این بخش میتوانید نوع خطا یا مشکل را بررسی و سپس بر روی سایت خود آن را اعمال کنید.

قالب وودمارت آخرین نسخه باشه باز هم به پچر نیاز است؟

بله، ممکن است نسخه جدید منتشر شده باشد و عدم سازگاری آن نسخه وجود داشته باشد و تا زمان ارائه نسخه بعدی در مارکت‌ها کمی موضوع زمان بر باشد. در این حالت شما می‌توانید از پچر ارائه شده استفاده کنید، تا بعد از ارائه نسخه جدید کل قالب وودمارت خود را بروزرسانی کنید.

قالب وودمارت چیست؟

قالب وودمارت یک قالب تجارت الکترونیکی برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس است که به‌طور ویژه برای ایجاد فروشگاه‌های آنلاین و تجارت الکترونیکی طراحی شده است.

چرا قالب وودمارت محبوب است؟

قالب وودمارت به دلیل ویژگی‌ها و امکانات کاربردی خود، محبوبیت بالایی در جامعه تجارت الکترونیک وردپرسی دارد. این قالب دارای طراحی حرفه‌ای، امکانات فروشگاهی پیشرفته، سازگاری با افزونه‌های مهم تجارت الکترونیک و سرعت بالا است.

چه امکاناتی در قالب وودمارت وجود دارد؟

قالب وودمارت دارای امکانات فراوانی است که برخی از آن‌ها شامل طراحی سفارشی، انواع صفحه‌های فروشگاهی، سیستم مدیریت محصولات، پرداخت‌های آنلاین، سیستم مدیریت سفارشات، نمایش محصولات پرفروش، تخفیف‌ها و کوپن‌ها، گزارش‌های فروش و بسیاری امکانات دیگر می‌باشد.

آیا نیاز به تجربه برنامه‌نویسی دارد تا از قالب وودمارت استفاده کنم؟

نه، قالب وودمارت با واسط کاربری کاربرپسندی طراحی شده است و شما برای استفاده از بیشتر امکانات آن نیاز به تجربه برنامه‌نویسی ندارید. با اطلاعات پایه و آشنایی با وردپرس، می‌توانید به راحتی از امکانات قالب وودمارت بهره‌برداری کنید.

author-avatar

درباره مهدی حاتم پور

11 بهمن 1374، چشم به جهان گشودم 😉 متولد یزد هستم و فعلاً هم ساکن یزد. از سال 91 دارم با وردپرس کار می کنم و یه جورهایی دیگه عاشق وردپرس هستم. این سایت شخصی من هست و مطالبی درباره آموزش وردپرس، قالب وودمارت و افزونه‌های ضروری وردپرس منتشر می‌کنم. اگر دوست داری تو هم طراح سایت وردپرس باشی درست اومدی!

One thought on “پچر در قالب وودمارت چیست؟

  1. سرور نعمتی گفت:

    سلام وقت بخیر من در قسمت پور وودمارت فقط ۴گزینه برای اعمال دارم دلیلش چیه ولی تو آموزشها تعدادش بیشتره برای اعمال؟

    1. سلام، این موضوع بستگی به نسخه قالب و زمان بررسی این بخش دارد. ممکن است در زمان ایجاد این آموزش و این نسخه از قالب وودمارت این تعداد چپر وجود داشته باشد. با بروزرسانی قالب و اعمال نکردن این پچر ها قبل از بروزرسانی، در زمان اعمال بروزرسانی خود به خود این چپر ها هم اعمال خواهد شد.

  2. محمد معین گفت:

    پچر فقط در قالب وودمارت وجود دارد؟

    1. خیر، در برخی از قالب‌های پیشرفته وردپرس این گزینه وجود دارد که تغییرات جزئی توسط پچرها انجام میشود تا نسخه رسمی توسط توسعه دهنده منتشر شود. برای مثال قالب آوادا هم پچر را دارد.

  3. رویا گفت:

    خیلی خوب بود این توضیح، من همیشه گزینه پچر را در پیشخوان وردپرس را میدیدم ولی نمیدونستم چی هست.

    1. خواهش می‌کنم، باز هم اگر موضوع خاصی لازم بود بفرمایید تا آموزش داده شود.

  4. کیوان گفت:

    آقا دمت گرم من یه مشکل روی سایتم داشتم وقتی فهمیدم این پچرها چی هست و انجامش دادم اون مشکل هم حل شد.

    1. سلام کیوان جان
      خوش حالم که این محتوا کاربردی بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *