عمومی

تغییر لینک ورود به پیشخوان وردپرس

تغییر لینک ورود به پیشخوان وردپرس | تغییر لاگین وردپرس

برای افزایش امنیت وردپرس یکی از راهکارهای موجود تغییر لینک ورود به پیشخوان وردپرس است. مسیر پیشفرض ورود به پیشخوان وردپرس yourdomain.com/wp-admin یا yourdomain.com/wp-login.php است. برای تغییر مسیر پیشفرض از افزونه WPS Hide Login استفاده کنید.

تغییر لینک ورود به پیشخوان وردپرس

آموزش تغییر مسیر ورود به وردپرس

  1. ابتدا افزونه WPS Hide Login را نصب کنید.
    برای نصب افزونه در پیشخوان وردپرس به بخش افزونه‌ها > افزونه مورد جدید مراجعه کنید.
  2. بعد از نصب و فعالسازی به بخش تنظیمات وردپرس > WPS Hide Login مراجعه کنید.
  3. در قسمت WPS Hide Login گزینه‌های برای تغییر مسیر ورود و صفحه 404 وجود دارد.
    این موارد را با دقت تنظیم و عبارت مدنظر خود را برای مسیر ورود به پیشخوان وارد کنید. منظور از صفحه 404 برای کاربرانی است که بر روی حالت پیشفرض برای ورود به وردپرس تلاش می‌کنند.

روش تغییر مسیر ورود وردپرس بدون افزونه وجود دارد اما پیشنهاد نمی‌شود. در این حالت افزونه با تغییر متدهای امنیتی وردپرس بروزرسانی می‌شود. اما کد دستی ممکن است منسوخ شود و شما از این موضوع آگاه نباشید. در ضمن در صورتی که افزونه‌های حساب کاربری پیشرفته استفاده کرده باشید روش کد معمولاً با این افزونه‌ها سازگاری ندارد. شما هم اگر روشی دیگر یا افزونه مشابه استفاده کرده‌اید در بخش دیدگاه‌ها به من معرفی کنید.

چرا باید مسیر ورود به وردپرس را تغییر بدهیم؟

اگر مسیر ورود به یک خانه را بلد نباشید آیا برای آسیب یا سرقت می‌توانید وارد آن خانه شوید؟ یا اصلا اقدام برای اینکار عاقلانه است؟ تغییر مسیر ورود به وردپرس دقیقاً همین وضعیت را برای هکرها یا ربات‌های سودجو وردپرس به وجود می‌آورد. زمانی که آن‌ها مسیر لاگین وردپرس را ندانند دیگر نمی‌توانند برای آسیب زدن به سایت شما هم اقدامی کنند. با تغییر مسیر لاگین وردپرس امنیت سایت وردپرس خود را افزایش بدهید.

author-avatar

درباره مهدی حاتم پور

11 بهمن 1374، چشم به جهان گشودم 😉 متولد یزد هستم و فعلاً هم ساکن یزد. از سال 91 دارم با وردپرس کار می کنم و یه جورهایی دیگه عاشق وردپرس هستم. این سایت شخصی من هست و مطالبی درباره آموزش وردپرس، قالب وودمارت و افزونه‌های ضروری وردپرس منتشر می‌کنم. اگر دوست داری تو هم طراح سایت وردپرس باشی درست اومدی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *