عمومی

تبدیل دیتابیس وردپرس به InnoDB

افزایش سرعت وردپرس با تبدیل دیتابیس به InnoDB | تبدیل دیتابیس وردپرس به InnoDB

اگر سایت وردپرس شما قدیمی است، برای بهبود سرعت وردپرس پیشنهاد می‌کنم نوع جدول دیتابیس خود را به InnoDB تغییر بدهید. در قدیم وردپرس از انجین MyISAM برای جدول‌های دیتابیس استفاده کرده اما در نسخه‌های جدید این مشکل رفع شده است. اگر وردپرس شما به تازگی نصب شده باشد جدول‌های شما بصورت پیشفرض InnoDB است و نیازی به تغییر نیست.

افزایش سرعت وردپرس با تبدیل دیتابیس به InnoDB

روش‌های مختلف برای این تغییر انجین MyISAM به InnoDB وجود دارد. ساده‌ترین روش و ایمن‌ترین روش استفاده از افزونه LiteSpeed Cache است. برای شروع از بخش افزونه‌ها > افزودن جدید اقدام به نصب افزونه LiteSpeed Cache کنید. بعد از نصب افزونه از گزینه LiteSpeed Cache به زیر منو پایگاه داده مراجعه کنید.

سپس گزینه Database Table Engine Converter را باز کنید.

تبدیل دیتابیس وردپرس به InnoDB

در گزینه Database Table Engine Converter مقابل هر جدول از دیتابیس شما گزینه تبدیل به InnoDB قرار دارد. با کلیک بر روی این گزینه آن جدول از انجین MyISAM به InnoDB تبدیل خواهد شد. نکته: حتماً قبل از اعمال این تغییرات از دیتابیس خود یک بکاپ بگیرید. برای بکاپ گرفتن از دیتابیس به هاست خود مراجعه و از قسمت Backup گزینه Only Database را انتخاب کنید. یا از PHPmyadmin از دیتابیس خود Export بگیرید.

تفاوت MyISAM و InnoDB چیست؟

در هنگام ایجاد جدول در MySQL، شما قادر به انتخاب یک موتور ذخیره‌سازی برای جدول موردنظر خود هستید. استفاده از موتور ذخیره‌سازی به معنای ذخیره داده‌های جدول در فایل‌ها است. بصورت کلی، چندین موتور ذخیره‌سازی مختلف وجود دارد، اما موتورهای MyISAM و InnoDB به‌طور گسترده برای این منظور استفاده می‌شوند که هر کدام از آن‌ها به‌عنوان موتور ذخیره‌سازی پیش‌فرض در نسخه‌های مختلف MySQL تلقی می‌شوند. در صورت عدم مشخص کردن موتور ذخیره‌سازی در زمان ایجاد جدول، موتور پیش‌فرض نسخه MySQL شما به‌کار گرفته می‌شود.

در نسخه‌های کمتر از 5.5.5، MyISAM به‌عنوان پیش‌فرض در نظر گرفته می‌شود، اما در نسخه‌های 5.5.5 و بالاتر، InnoDB به‌عنوان پیش‌فرض در نظر گرفته می‌شود. اغلب مواقع، استفاده از MyISAM توصیه می‌شود، اما در موارد خاصی ممکن است نیاز باشد که برای یک جدول خاص از موتور InnoDB استفاده کنید. InnoDB به‌عنوان یک موتور جایگزین داخلی برای MySQL طراحی شده است و برای پایگاه داده‌های با کارایی بالا مناسب است.

author-avatar

درباره مهدی حاتم پور

11 بهمن 1374، چشم به جهان گشودم 😉 متولد یزد هستم و فعلاً هم ساکن یزد. از سال 91 دارم با وردپرس کار می کنم و یه جورهایی دیگه عاشق وردپرس هستم. این سایت شخصی من هست و مطالبی درباره آموزش وردپرس، قالب وودمارت و افزونه‌های ضروری وردپرس منتشر می‌کنم. اگر دوست داری تو هم طراح سایت وردپرس باشی درست اومدی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *