عمومی

هوش مصنوعی یوتیوب از راه رسید!

هوش مصنوعی یوتیوب از راه رسید! | هوش مصنوعی یوتیوب | ساخت ویدیو یوتیوب با هوش مصنوعی

نوبت یوتیوب هم برای ارائه هوش مصنوعی اختصاصی خودش فرا رسید. هوش مصنوعی یوتیوب با معرفی ابزارهای هیجان‌انگیز، از جمله چت‌بات اختصاصی، جستجوی موسیقی و تولید ویدیوهای کوتاه از راه رسید. یوتیوب اعلام کرده که قصد دارد به استفاده از هوش مصنوعی مولد بپردازد. کاربران پریمیوم که اشتراک پولی یوتیوب را دارند، می‌توانند از چت‌بات هوش مصنوعی برای پاسخ به سؤالات خود درباره محتوای ویدیو، دستیابی به پیشنهادهای بیشتر و همچنین مشاهده خلاصه‌ای از موضوعات موجود در کامنت‌های ویدیو استفاده کنند.

دسترسی فعلا برای کاربران پریمیوم یوتیوب

ویژگی‌های هوش مصنوعی یوتیوب از طریق آزمایشگاه داخلی یوتیوب در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. چت‌بات در هفته‌های آتی منتشر خواهد شد. برای اینکه بتوانید این ابزار را در زمان رونمایی آزمایش کنید اکنون باید در سایت مربوطه عضو شوید. یوتیوب توضیح می‌دهد که پاسخ‌های چت‌بات از طریق مدل‌های زبانی بزرگ تولید خواهند شد. این مدل‌ها از اطلاعات یوتیوب و تمام وب استفاده می‌کنند تا به بینندگان در درک بهتر محتوایی که در حال تماشای آن هستند، کمک کنند.

هوش مصنوعی یوتیوب | ساخت ویدیو یوتیوب با هوش مصنوعی

کاربران می‌توانند از این ابزار برای پرسش سؤالات درباره ویدیو یا درخواست تماشای محتوای مشابه استفاده کنند. این گفت‌وگوها همزمان با پخش ویدیو انجام می‌شوند تا باعث وقفه در نمایش ویدیو نشوند.

این ویژگی ابتدا فقط در کشور آمریکا و در دستگاه‌های اندرویدی از طریق گزینه‌ی جدید “Ask” در صفحه‌ی ویدیو ارائه می‌شود. اعضای یوتیوب پریمیوم می‌توانند از امروز به این آزمایش ملحق شوند، اما هنوز این ویژگی در همه‌ی ویدیوهای یوتیوب قابل مشاهده نیست.

به زبان دیگر، از طریق این ویژگی به نام “خلاصه‌ساز نظرات”، هوش مصنوعی مولد می‌تواند موضوعات مورد بحث در بخش کامنت‌های زیر ویدیو را به ترتیب و با خلاصه‌ای مناسب مرتب کند. این امکان به بینندگان کمک می‌کند تا با آنچه دیگران در کامنت‌ها بیان می‌کنند، به راحتی آشنا شوند.

یوتیوب باور دارد که تولیدکنندگان محتوا می‌توانند با استفاده از این ویژگی، بدون نیاز به مطالعه تمامی نظرات، متوجه نظرات کاربران در مورد موضوعات خاصی شوند. این امکان به آنها کمک می‌کند تا از نظرات کاربران الهام بگیرند و بتوانند ویدیوهای جدیدی تولید کنند.

هوش مصنوعی یوتیوب | ساخت ویدیو یوتیوب با هوش مصنوعی

پیوند گوگل و هوش مصنوعی

گوگل هم‌اکنون هوش مصنوعی را در ارتباط با تمام محصولات خود، از جمله موتور جستجو، ایمیل، تصاویر، و دستیار صوتی، به کار می‌گیرد. یوتیوب همچنین در حال آزمایش تبلیغاتی است که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و این امکان را به تبلیغ‌دهندگان می‌دهد تا لحظات خاصی از ویدیو را برای نمایش تبلیغ خود مشخص کنند. امکانات هوش مصنوعی که به YouTube Studio افزوده می‌شوند، به تولیدکنندگان محتوا در پیدا کردن موسیقی مناسب یا صداگذاری برای ویدیوها کمک می‌کنند.

یوتیوب به اختصار ویژگی جدیدی به نام “صفحه‌ی رویایی” (Dream Screen) را به پلتفرم ویدیوهای کوتاه خود اضافه کرده است. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد از ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت ویدیوها یا تصاویر پس‌زمینه استفاده کنند، کافیست کاربر آنچه را می‌خواهد ببیند را تایپ کند تا محتوای مورد نظر تولید شود. برای مثال در کنفرانس رونمایی از این سرویس با وارد کردن عبارت “یک پاندا در حال نوشیدن قهوه” برای هوش مصنوعی ویدیو مدنظر روی صفحه نمایش داده شود.

البته در پایان لازم هست به این موضوع هم اشاره کنیم که همه این ویژگی‌ها برای تست می‌باشد و ممکن است در نسخه نهایی هوش مصنوعی یوتیوب وجود نداشته باشند. نظر شما درباره هوش مصنوعی یوتیوب چی هست؟ به نظرتان چقدر میتونه برای بهبود کیفیت تولید محتوا مفید باشه؟

author-avatar

درباره مهدی حاتم پور

11 بهمن 1374، چشم به جهان گشودم 😉 متولد یزد هستم و فعلاً هم ساکن یزد. از سال 91 دارم با وردپرس کار می کنم و یه جورهایی دیگه عاشق وردپرس هستم. این سایت شخصی من هست و مطالبی درباره آموزش وردپرس، قالب وودمارت و افزونه‌های ضروری وردپرس منتشر می‌کنم. اگر دوست داری تو هم طراح سایت وردپرس باشی درست اومدی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *