عمومی

آموزش طراحی سایت: هاست چیست؟

آموزش طراحی سایت: هاست چیست؟

برای اینکه سایت ما بصورت آنلاین در دسترس کاربران قرار بگیرد نیاز به هاست یا فضای میزبانی داریم. یک کامپیوتر که همیشه روشن و به اینترنت متصل است را در نظر بگیرید. هاست شما بر روی این کامپیوتر قرار دارد و کاربران با وارد کردن آدرس سایت شما که همان دامنه باشد به آن کامپیوتر متصل خواهند شد.

سپس درخواست توسط هاست شما دریافت و محتوای مربوطه، به کاربر نمایش داده خواهد شد. این توضیح خیلی ساده و خودمونی بود، در ادامه بریم سراغ مسائل فنی و علمی تر اینکه هاست چیست؟

سرور و هاست چیست؟

سرور کامپیوتری همیشه روشن و قدرتمند است که کاربران در زمان‌های متفاوت، از آن انتظار پاسخ به درخواست‌های خود را دارند. سرویسی که سرور ایجاد می‌کند بر اساس نوع سرور متفاوت است. هاست یا میزبانی وب یک سرویس آنلاین است که به شما امکان می دهد وب سایت یا برنامه وب خود را در اینترنت منتشر کنید.

تفاوت سرور و هاست چیست؟

تفاوت اصلی بین هاست و سرور این است که هاست یک نوع خدمت یا سرویس تحت وب است که به سرور متصل می شود. در حالی که یک سرور یک دستگاه سخت افزاری قدرتمند است که خدمات را برای میزبانی برنامه های تحت وب یا وب سایت ها ارائه میکند. هر کدام از این موارد دارای انواع بخصوصی هستند که در این مقاله نیازی به بررسی آن‌ها نبود. در فرایند شروع یادگیری طراحی سایت شما به یک هاست اشتراکی وردپرس نیاز دارید که 2 تا 5 گیگ فضا داشته باشد.

سخن پایانی

توضیحات ارائه شده، برای اینکه با مفاهیم اولیه مورد نیاز آموزش طراحی سایت کافی است. اگر نیاز به درک عمیق‌تر این موضوع دارید میتوانید عبارت سرور یا هاست را در گوگل جستجو و سایر مقاله‌های مرتبط را مطالعه بفرمایید. در این سری مقاله‌ها و محتوای سایت من قرار نیست برای مسائل اولیه عمیق بشیم و زیاده گویی کنیم. هدف انجام کاری عملی و قابل استفاده است.

author-avatar

درباره مهدی حاتم پور

11 بهمن 1374، چشم به جهان گشودم 😉 متولد یزد هستم و فعلاً هم ساکن یزد. از سال 91 دارم با وردپرس کار می کنم و یه جورهایی دیگه عاشق وردپرس هستم. این سایت شخصی من هست و مطالبی درباره آموزش وردپرس، قالب وودمارت و افزونه‌های ضروری وردپرس منتشر می‌کنم. اگر دوست داری تو هم طراح سایت وردپرس باشی درست اومدی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *