عمومی

افزایش سرعت سایت وردپرس

افزونه بهینه سازی وردپرس | آموزش بهینه سازی وردپرس | بهینه سازی سرعت وردپرس | بهینه سازی سرعت پیشخوان وردپرس

پارامترهای مختلفی برای افزایش سرعت سایت وردپرس وجود دارد. انتخاب قالب استاندارد و مناسب، استفاده از افزونه‌های بروز و کاربردی به جای نصب چندین افزونه از مهم‌ترین نکات برای بهینه سازی سرعت وردپرس است. شما نمی‌توانید فقط به کمک افزونه‌های بهینه سازی سرعت سایت خود را بهینه کنید. در نتیجه در انتخاب قالب و افزونه‌های سایت خود قبل از اینکه بخواهید بهینه سازی انجام بدهید دقت کنید!

بهترین افزونه برای افزایش سرعت سایت وردپرس

یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های بهینه سازی سرعت وردپرس افزونه WP Rocket یا موشک وردپرس است. به کمک افزونه WP Rocket شما می‌توانید فایل‌های CSS, JS سایت خود را فشرده سازی، ادغام و بهینه سازی کنید. همچنین می‌توانید برای بارگذاری فایل‌های JS تاخیر اعمال کنید تا از خطای Render Block که معروف‌ترین خطای سرعت در سایت‌های وردپرسی است جلوگیری کنید.

پیش بارگذاری لینک‌ها، بارگذاری تصاویر بصورت Lazy Load، بهینه سازی دیتابیس و غیره سایر ویژگی‌های این افزونه است. فقط خواهشی که دارم اگر این افزونه را نصب کردید، همون اول کار نرید همه گزینه‌های افزونه را فعال کنید. بسته به قالب و از همه مهم‌تر افزونه‌هایی که نصب کرده‌اید باید این افزونه را کانفیگ کنید.

آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس

در دوره آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس که با افزونه WP Rocket منتشر کردم، تلاشم این بوده از تجربه‌های خودم بهتون بگم تا بهترین حالت ممکن کانفیگ افزونه موشک وردپرس را روی سایت خودتان اعمال کنید. این نکته را هم باید بگم که زیر ساخت هاستینگ سایت وردپرس شما هم در این موضوع اهمیت بالایی دارد.

افزونه موشک وردپرس ساده است. گزینه‌های اضافی نداره و خیلی سخت نیست تنیظم کردنش. ولی اینکه بدونید گاهی با غیرفعال کردن فشرده سازی برخی فایل‌ها، سرعت بیشتر میشه تا با فشرده سازی کردنش، نکته ای هست که من در این دوره آموزشی به شما آموزش خواهم داد.

افزایش سرعت پیشخوان وردپرس

وردپرس هسته‌ای کامل برای مسائل مختلف توسعه داده است. در نتیجه ممکن است در سایت خود به بخش زیادی از این ویژگی‌ها نیاز نداشته باشید. اینکه بدانید کدام موارد با باید غیرفعال کنید تا در پیشخوان هم سرعت بهینه تری داشته باشید را در دوره آموزش بهینه سازی سرعت پیشخوان وردپرس به شما آموزش داده‌ام.

همچنین در این دوره آموزش می‌بینید که اسکریپت‌های اضافه که در صفحات سایت شما بارگذاری می‌شود را غیرفعال کنید تا سرعت سایت را هم بهینه سازی کنید. گاهی ممکن است شما یک افزونه را برای حساب کاربری نصب کرده باشید اما در سایر صفحات هم برخی از اسکریپت‌های آن افزونه بارگذاری شود. در صورتی که هیچ نیازی به آن‌ها نیست.

سخن پایانی

بهینه سازی وردپرس فقط به نصب یک یا چند افزونه و فعال یا غیرفعال کردن چند گزینه نیست. شما باید همزمان با بهینه سازی گزارش بهینه سازی را هم بررسی کنید. در این دو آموزش همه موارد ذکر شده در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرد. سرعت سایت نه تنها به کاربر تجربه بهتری برای تعامل با سایت شما خواهد داد، بلکه برای بهبود سئو وردپرس هم الزامی و مهم می‌باشد.

author-avatar

درباره مهدی حاتم پور

11 بهمن 1374، چشم به جهان گشودم 😉 متولد یزد هستم و فعلاً هم ساکن یزد. از سال 91 دارم با وردپرس کار می کنم و یه جورهایی دیگه عاشق وردپرس هستم. این سایت شخصی من هست و مطالبی درباره آموزش وردپرس، قالب وودمارت و افزونه‌های ضروری وردپرس منتشر می‌کنم. اگر دوست داری تو هم طراح سایت وردپرس باشی درست اومدی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *