عمومی

چگونه سایت وردپرس خود را وارد Google Discover کنیم؟ (8 نکته طلایی)

گوگل دیسکاور چیست؟ نمایش سایت در Google Discover

آیا می خواهید وب سایت وردپرس شما در Google Discover نمایش داده شود؟ Google Discover یک راه منحصر به فرد برای کاربران جهت کشف محتوای جدید ارائه می دهد. ظاهر شدن سایت شما در بخش Discover می تواند ترافیک ارگانیک شما را افزایش دهد. با این حال، بسیاری از صاحبان وب سایت مطمئن نیستند که چگونه شروع به کار کنند. در این مقاله به شما نشان خواهم داد که چگونه سایت وردپرس خود را به Google Discover وارد کنید.

Google Discover چیست؟

Google Discover یک فید شخصی از محتوا است که در زیر نوار جستجو در دستگاه های تلفن همراه کاربران ظاهر می شود. این یک راه کاملاً جدید برای کشف محتوا ارائه می دهد. Google Discover به جای نمایش نتایج برای یک عبارت جستجو، از جستجوهای وب گذشته، سابقه موقعیت مکانی و تنظیمات و فعالیت شما در پلتفرم های مختلف Google برای تولید خودکار فید تلفن همراه استفاده می کند.

این یک سیستم هوشمند است که یاد می گیرد چگونه جستجو می کنید و چه چیزی را دوست دارید. با استفاده از این اطلاعات، می توانید محتوایی را بر اساس علایق، سرگرمی ها و موضوعاتی که دنبال می کنید مشاهده کنید.

فهرست کردن وب سایت وردپرس شما در Google Discover می تواند به افزایش ترافیک ارگانیک شما کمک کند. مردم به راحتی می توانند محتوای جدید را کشف کنند و شما می توانید از طریق Google Discover به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید.

با این حال، قبل از وارد کردن سایت خود به Google Discover، باید مطمئن شوید که خط‌مشی‌های محتوا مطابقت دارد. برای مثال، محتوای شما نباید خطرناک، فریبنده، دستکاری شده، گمراه کننده یا نفرت انگیز باشد. به علاوه، تبلیغات و مطالب تبلیغاتی در یک صفحه نباید از محتوای شما فراتر رود.

با این اوصاف، بیایید ببینیم چگونه می‌توانید سایت خود را در Google Discover نشان دهید. از آنجایی که هیچ راه واحدی برای وارد کردن سایت شما به Discover وجود ندارد، می توانید روش های زیر را امتحان کنید:

در ادامه تمام این موارد را با هم بررسی خواهیم کرد تا درک دقیق و کامل تری از این موضوعات داشته باشید.

1. مطمئن شوید که سایت وردپرس شما برای موبایل پاسخگو است.

Google Discover یک فید فقط برای موبایل است، بنابراین مهم است که سایت وردپرس شما برای موبایل پاسخگو باشد. می توانید با استفاده از یک تم وردپرس واکنش گرا که به طور خودکار خود را بر اساس اندازه صفحه نمایش کاربر تنظیم می کند، شروع کنید. (برای مثال: قالب وودمارت)

علاوه بر این، باید مطمئن شوید که سایت شما به سرعت بارگذاری می شود. با توجه به سرعت سایت در حال حاضر بخشی از فاکتور رتبه بندی گوگل، شما باید یک وب سایت با بارگذاری سریع داشته باشید. به عنوان مثال، می‌توانید میزبانی وب‌سایت خود را تغییر دهید، از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید، تصاویر خود را بهینه کنید، یک افزونه کش نصب کنید (برای مثال: افزونه WP Rocket) و موارد دیگر. می توانید راهنمای نهایی ما برای افزایش سرعت و عملکرد وردپرس را بررسی کنید.

در نهایت، شما همچنین می توانید Google AMP یا صفحات موبایل شتاب داده شده را در سایت وردپرس خود راه اندازی کنید. AMP کمک می کند محتوای وب شما سریعتر در دستگاه های تلفن همراه بارگیری شود و می تواند به شما کمک کند پست ها و صفحات وبلاگ خود را در Google Discover دریافت کنید.

2. علایق مخاطبان خود را کشف کنید.

یکی از راه‌هایی که Google محتوا را در فید Discover نشان می‌دهد بر اساس علایق کاربران است. پیدا کردن علایق مخاطبان می‌تواند به شما کمک کند تا موضوعات محتوای جدید را پوشش دهید و شانس ورود به Google Discover را افزایش دهید.

با گوگل آنالیتیکس، می‌توانید اطلاعات جمعیتی و گزارش‌های علاقه را فعال کنید و ببینید بازدیدکنندگانتان به چه چیزهایی علاقه دارند. به این ترتیب، می‌توانید پست‌های وبلاگ بنویسید، ویدیو بسازید، یک پادکست راه‌اندازی کنید و اشکال دیگری از محتوای مورد علاقه مخاطبان خود را تولید کنید.

اگر از MonsterInsights استفاده می کنید، می توانید به راحتی گزارش را در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید. به علاوه، می‌توانید Google Analytics را بدون ویرایش کد در وردپرس نصب کنید.

در حالی که محتوای شما باید بر اساس علایق کاربران باشد، Google پیشنهاد می‌کند برای ورود به بخش Discover، محتوای به موقع تولید کنید.

این بدان معنی است که شما باید موضوعات پرطرفدار یا محبوب در صنعت خود را پوشش دهید. برای مثال، آخرین اخبار، به‌روزرسانی‌های اخیر درباره ورزش‌هایی را که دنبال می‌کنید، و سایر پست‌های وبلاگی که موضوعات پرطرفدار را در Google Discover پوشش می‌دهند، پیدا خواهید کرد.

یک راه ساده برای کشف موضوعات جدید و پرطرفدار در جایگاه خود، استفاده از Google Trends است.

این یک ابزار رایگان توسط گوگل است و می‌توانید عبارت‌های جستجوی مختلفی را وارد کنید تا متوجه شوید که آیا آنها ترند هستند یا خیر. می توانید دوره زمانی، مکان، دسته بندی و موارد دیگر را تنظیم کنید.

چگونه سایت وردپرس خود را وارد Google Discover کنیم؟

نه تنها این، بلکه اگر به پایین پیمایش کنید، موضوعات و پرس و جوهای مرتبط برای کلمه کلیدی خود را خواهید دید.

اینها موضوعات اضافی و عبارات جستجویی هستند که در حال حاضر در حال ترند هستند. با پوشش آنها در وب سایت خود شانس شما را برای ورود به Google Discover افزایش می دهد.

در آینده جزئیات بیشتر، برای راهنمای در مورد نحوه استفاده از Google Trends برای بهبود سئو وردپرس منتشر خواهم کرد.

4. تصاویر با کیفیت بالا را به محتوای خود اضافه کنید.

در مرحله بعد، باید از تصاویر منحصر به فرد با کیفیت بالا برای محتوای خود استفاده کنید. در Google Discover، تصاویر توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند و استفاده از عکس‌های جذاب می‌تواند به شما کمک کند تا کلیک‌های بیشتری دریافت کنید.

گوگل توصیه می کند از تصاویر بزرگی استفاده کنید که حداقل 1200 پیکسل عرض داشته باشند و با برچسب max-image-preview:large robots.txt یا استفاده از AMP فعال شوند.

درباره موضوع سئو تصاویر به زودی مقاله جامع منتشر خواهد شد.

5. ویدئوهای یوتیوب و آپارات را در وبلاگ وردپرس خود قرار دهید.

جدا از تصاویر، Google Discover چندین ویدیوی یوتیوب را نیز در فید نشان می دهد. با قرار دادن ویدیوهای YouTube در وبلاگ های وردپرس خود، می توانید شانس نمایش آنها را در Google Discover افزایش دهید.

با این حال، می‌توانید یک قدم جلوتر بروید و یک نقشه سایت XML ویدیویی در وردپرس ایجاد کنید. نقشه سایت ویدیویی به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند تا به راحتی محتوا را با ویدیوهای جاسازی شده پیدا کرده و فهرست بندی کنند. در نتیجه، ویدیوهای شما در نتایج جستجو، قطعه‌های برجسته ظاهر می‌شوند و در نهایت توسط Google Discover انتخاب می‌شوند.

نمایش محتوای وبلاگ در Google Discover
نمایش محتوای ویدیوی وبلاگ شما در Google Discover

با استفاده از All in One SEO (AIOSEO)، می توانید به سرعت یک نقشه سایت ویدیویی ایجاد کنید و تنظیمات آن را تنظیم کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که گزینه نقشه سایت ویدیویی را فعال کنید و افزونه بقیه کارها را انجام خواهد داد. (همچنین می‌توانید از افزونه یوآست سئو ویدیو هم استفاده کنید.)

6. E-A-T خود را بهبود بخشید.

E-A-T یا تخصص، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن دستورالعمل هایی هستند که توسط Google برای تعیین ارزش محتوای شما برای کاربران و اینکه آیا باید رتبه خوبی داشته باشد یا خیر استفاده می شوند. به طور مشابه، گوگل از E-A-T برای تصمیم گیری اینکه کدام سایت ها را در بخش Discover نشان دهد استفاده می کند.

دستورالعمل های Discover راه های ساده ای را برای نمایش E-A-T سایت شما پیشنهاد می کند. به عنوان مثال، می توانید تاریخ دقیق انتشار را ارائه دهید، خطوط فرعی و اطلاعات نویسنده را به محتوای خود اضافه کنید.

E-A-T چیست؟ E-A-T در وردپرس؟
E-A-T در وردپرس با افزونه‌های سئو از بخش اسکیما تنظیم می‌شود. همچنین می‌توانید از افزونه اسکیما پرو هم استفاده کنید.

به‌علاوه، می‌توانید شفافیت را با گنجاندن اطلاعات تماس، شرکت یا شبکه‌ای که در پشت انتشارات خود قرار دارد، بهبود بخشید و جزئیات دیگری را برای ایجاد اعتماد بین بازدیدکنندگان ارائه دهید.

راه دیگری برای تقویت E-A-T خود اضافه کردن یک نشانه گذاری طرحواره در وردپرس است. این به ارائه اطلاعات بیشتر به موتورهای جستجو و درک بهتر سایت شما کمک می کند.

با All in One SEO (AIOSEO)، می توانید یک نشانه گذاری طرحواره در وردپرس اضافه کنید. این بهترین افزونه سئو برای وردپرس است و به شما کمک می کند تا بدون استخدام یک متخصص، سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. (این ویژگی بصورت پیشفرض در افزونه یوآست سئو پریمیوم هم موجود است.)

7. از Open Graph Title در وردپرس استفاده کنید.

یکی دیگر از راه های جالب برای نشان دادن سایت شما در Google Discover استفاده از عنوان Open Graph است. بسیاری از کاربران مشاهده کرده اند که گوگل عنوان Open Graph خود را برای Discover به جای عنوان اصلی H1 انتخاب می کند.

فراداده Open Graph به شما کمک می کند نحوه نمایش وب سایت خود را هنگام اشتراک گذاری در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی کنترل کنید. این باعث می‌شود محتوای شما در فیدهای رسانه‌های اجتماعی جذاب‌تر به نظر برسد، به کاربران اجازه می‌دهد ببینند محتوا در مورد چیست، و دید برند را افزایش می‌دهد.

Open Graph Title در وردپرس
من این موضوع را در افزونه Yoast Seo که در ایران محبوب‌تر است در تصویر نمایش داده ام.

اگر از All in One SEO (AIOSEO) استفاده می کنید، اضافه کردن عنوان Open Graph به پست ها و صفحات وبلاگ خود بسیار آسان است. بخش ویرایشگر محتوای وردپرس، می توانید به سمت کادر متا تنظیمات AIOSEO بروید. زیر برگه «اجتماعی»، این افزونه گزینه ای برای وارد کردن عنوان برای فیس بوک و توییتر می دهد. افزونه یوآست سئو هم این موضوع دقیقاً به همین شکل وجود دارد. به سادگی عنوان خود را اضافه کنید و به احتمال زیاد Google از آن برای نمایش محتوای شما در بخش Discover استفاده خواهد کرد.

8. اطلاعات نمودار دانش را در وردپرس تنظیم کنید.

هنگامی که یک نام تجاری یا کلمه کلیدی را در گوگل در تلفن همراه جستجو می کنید، نماد اعلان را در کنار آن خواهید دید. کلیک کردن روی نماد به شما امکان می دهد موضوع را دنبال کنید و باید مقالاتی را در فید Discover ببینید.

با این حال، گوگل نماد اعلان را برای وب سایت هایی نشان می دهد که فقط در قطعه های برجسته ظاهر می شوند.

برای افزایش شانس خود برای برجسته شدن در نتایج جستجو و نمایش نماد فالو، می توانید اطلاعات Graph دانش را در وردپرس اضافه کنید.

با استفاده از افزونه All in One SEO (AIOSEO) می توانید به راحتی جزئیات Graph دانش را وارد کنید. به عنوان مثال، گزینه‌هایی برای وارد کردن نام کسب‌وکار، شماره تلفن، تعیین اینکه یک شخص یا سازمان است، اضافه کردن لوگو و موارد دیگر وجود دارد. در افزونه یوآست سئو گزینه تنظیم نمایه سایت برای همین موضوع تعبیه شده است.

با این حال، Google Discover هنوز یک ناشناخته بزرگ است. می توانید هر یک از این نکات را امتحان کنید و شانس خود را برای ورود وب سایت خود به بخش Discover افزایش دهید. اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً دربخش دیدگاه ها نظرت خود و تجربه خود از Google Discover را با من به اشتراک بگذارید.

منبع مقاله: wpbeginner

author-avatar

درباره مهدی حاتم پور

11 بهمن 1374، چشم به جهان گشودم 😉 متولد یزد هستم و فعلاً هم ساکن یزد. از سال 91 دارم با وردپرس کار می کنم و یه جورهایی دیگه عاشق وردپرس هستم. این سایت شخصی من هست و مطالبی درباره آموزش وردپرس، قالب وودمارت و افزونه‌های ضروری وردپرس منتشر می‌کنم. اگر دوست داری تو هم طراح سایت وردپرس باشی درست اومدی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *